czwartek, 10 maja 2018

Didaskalia

"Ten kto ma szczęście do ludzi
Innego szczęścia nie musi mieć
A jednak jest łaskawy los
I w pełen wór dorzuca coś
Niech ma..."
Maciek Balcar "Do ludzi" 

Doskonale pamiętam dzień, w którym przeczytałam powyższy cytat pierwszy raz. Musiałam kilkakrotnie go powtarzać, aby uwierzyć. Świadomość tego, że autor tekstu tak umiejętnie odczytał poniekąd również moje myśli wręcz odebrała głos uderzając niczym kometa. 
Bierutów 12.02.17
Od umieszczenia ich na solowej płycie Maćka Balcara mija mniej więcej półtora roku, a wciąż nie tracą na swojej aktualności. Mogłabym dodać jeszcze wartość w postaci wokalu, ale to moje bardzo subiektywne odczucie.
Wrocław 02.05.18
Mogę śmiało pokusić się o stwierdzenie, że mam ten klucz otwierający mi obecnie większość drzwi. Szczęście. Nie pytajcie, jaka była geneza każdej z relacji, bo do dziś jest to dla mnie nieodkrytą zagadką. Po prostu słuchałam mego ulubionego artysty na żywo. On nas w pewnym sensie połączył. Nie wiem czy tak do końca zdaje sobie z tego sprawę (najwyżej przy najbliższej okazji ludzie mi to udowodnią), ale tak to odbieram.
Jaka była moja zasługa w tym wszystkim? Nie wiem autentycznie, nie podam recepty. Nie zabiegałam o to jakoś specjalnie. Zadziało się samo. Wszystkie byłyśmy w jednym miejscu i czasie, z własnej woli. Swój swego znajdzie.
Teraz po kilkunastu wspólnych koncertach i równie szalonych pomysłach, nazwę to przyjaźnią. Podtrzymywaną przy pomocy komórek, lub mediów społecznościowych, ale zawsze.
Obecnie dla mnie recital w postaci set listy schodzi na kolejne miejsce, znacznie ważniejsza jest okazja do spotkania biorąc pod uwagę dzieląca nas, na co dzień odległość. A to tylko niewielki odsetek...
Wrocław 01.05.18

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz