środa, 20 lutego 2013

Oblicza Integracji



Integracja temat rzeka jedno z tych  z tych zagadnień, o którym wszyscy wiedzą wszystko. Niezależnie od punktu widzenia. Media inaczej, władza inaczej… Ale czy ktoś się zastanawiał, co o tym myślą  szarzy obywatele?


Urodzona pod szczęśliwą gwiazdą, Tak, chyba  mogę powiedzieć o sobie. Ktoś pewnie zapyta czemu? Przecież masz nie do końca sprawne nogi Ale czy to właśnie te dolne partie ciała świadczą tylko o naszej sprawności, lub jej braku? Pytania z cyklu  Dlaczego? Co się stało? są  zazwyczaj na pierwszym spotkaniu  i to nie zawsze. Zazwyczaj ludzie po rozmowie  już widzą, że intensywnie żyje pomimo mojego hmm  nazwijmy to bagaż, którym mnie obdarowano wraz z przyjściem na ten świat. Chodzi tu o nieco inne postrzeganie. Jedna z zaprzyjaźnionych terapeutek powiedziała mi kiedyś   „Ty tylko nie chodzisz, ale z tym można współistnieć i nauczyć innych."
Więc uczę. Nawet teraz, nie będąc już pacholęciem.  


Staram się pokazywać swoją normalność przy każdej okazji, bo przecież zawsze jest czas na naukę. W liceum , czy na studiach nie miałam żadnej taryfy ulgowej :-P bo czy „ulgą” można nazwać odpowiadanie z głowy zamiast „swobodnego” pisania, które wiązało się w wielu przypadkach z tak zwanymi gotowcami, musiałam czasem polegać wyłącznie na własnej wiedzy, a z tym bywało różnie:-)… Mimo wszystko dziś z rozrzewnieniem wspominam tamte czasy, ponieważ trafiam na fantastycznych ludzi. Teraz też tak jest.  



\\
Z trenerem oraz najlepszą wolontariuszką
Pierwsze, pozaszkolne próby podejmowałam już siedem lat temu. Na lekcjach tańca.  Byliśmy, dla siebie z trenerem i jego małżonką – najlepszą wolontariuszką spotkaną w dotychczasowym  życiu niczym  czyste karty gotowe do zapisania naszej wspólnej opowieści.

Nasza relacja przeniosła się również na grunt prywatny  i kiedy widzę ich dzieciaki, szczególnie córeczkę jak się rwie do pchania pojazdu cioci to, aż serducho rośnie, ponieważ czym skorupka za młodu… 

 Teraz ja pcham ciocię
Ale o tym media coraz rzadziej ciszej, a szkoda, bo pomijają jedną z najpiękniejszych odsłon Integracji - Odsłonę ludzką.




4 komentarze:

  1. Ewunia jesteś wspaniałą osobą :) nawet mnie potrafisz postawić do pionu, w moim życiu znalazłaś się po coś, bo wierzę że w życiu nic nie dzieje się bez przyczyny, to wielka radość móc czytać o Tobie o twoich pasjach, marzeniach, i że je masz dzielisz się nimi z nami :)
    a media od zawsze mają nas gdzieś, dla nich świat niepełnosprawnych mógłby nie istnieć, to nie jest trendy temat - niestety
    uściski kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pionem to ja się zawsze polecam. Skoro Binio się nie poddaje...
      Wiesz, że czuje to samo jakaś opatrzność wtedy czuwała nad nami kiedy wrzucałam tamtą fotkę.. Tobie się przyjemnie czyta o mnie mi o Waszej opowieści. I tak liczę po cichutku, że nasz sen się spełni w maju:-)
      Wiesz media mediami, ale my radzimy sobie wspaniale sami. Patrz Wasza wspaniała nauczycielka, wujkowie,,,:-) Tylko, że nie każdy ma taką siłę, jak My
      Ściskam Was mocno

      Usuń
  2. zmiana szatki bloga zauwazona :)))

    OdpowiedzUsuń